FLASH SALEFLASH SALE
-20%
1 évre REGISZTRÁCIÓ ÉS MEGÚJÍTÁS
az akciók nem vonhatók össze
21 A fennmaradó csomagok száma

A legjobb tőzsdei ajánlatok 150 országból

Több mint 100 000 elégedett felhasználó

A kibocsátási árnál akár 90%-al olcsóbb kínálatok

Közvetlen kapcsolat a viszonteladókkal és nagykereskedőkkel

Hogyan lehet panaszt tenni a nemzetközi termékekre?

Hogyan lehet panaszt tenni a nemzetközi termékekre?

Egy saját vállalkozás működtetése gyakran jár komplikációkkal, különösen akkor, ha a vállalkozás külkereskedelemre épül és a törvények ismerete hiányos. A nemzetközi kereskedelem keretein belül szállított áruk minőségével összefüggő panasztétel gyakorinak mondható – néhány fontos lépéssel jár együtt a panaszigény megalapozása.

ENSZ-egyezmény

A panaszigények legfontosabb és alapvető forrása a nemzetközi adásvételi szerződésben részt vevő felek kapcsolatát szabályozó jog, amely az Egyesült Nemzetek Szervezetének, a Bécsben, 1980. április 11-én kelt, az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye. A fent említett egyezmény rendelkezéseinek alkalmazásához biztosaknak kell lennünk abban, hogy a megállapodást aláíró felek székhellyel rendelkeznek az egyezményt elfogadó országokban. A fogyasztói joghoz hasonlóan a vevőnek joga van panaszt tenni, ha a hirdetett áru nem felel meg a szerződésnek. Ez a szabályozás egyaránt vonatkozik arra az esetre, amikor az eladó sem minőségi, sem mennyiségi szempontból nem tett eleget a rendelésnek, illetve az árut nem biztosították megfelelően vagy a szerződésben meghatározottaktól eltérő csomagolásban szállították.

Be nem tartása az áru a megkötött szerződést

Abban az esetben, ha az áruk nem felelnek meg a felek által aláírt szerződésnek, a vevő köteles erről haladéktalanul értesíteni az eladót, és döntenie kell arról, hogy milyen jogorvoslati lehetőségekkel él (a fent említett egyezmény 46–52. cikkében meghatározott rendelkezések).

Rendelkezni helyettesítő áru - A vevő egyik joga a csereáruk kiszállításának igénylésének lehetősége - ezt az opciót csak akkor lehet igényelni, ha az áruk nem megfelelése lényeges szerződésszegést eredményez.

Összeg csökkentés - A vevő egy másik joga az a lehetőség, hogy igényelje az összeg csökkentését a szállított áruk értékéhez viszonyítva olyan vásárolt termékek esetében, amelyek nem feleltek meg a szerződésnek.

Javítás kérése - Érdemes megemlíteni, hogy a vevőnek szintén joga a javíttatás iránti igény benyújtása, azaz a vásárolt áruk minőségi hibáinak eltávolítása.

Elállás - A nyilvánvaló és legismertebb törvény az a lehetőség, hogy a szerződéstől elálljon, ha az áruk minősége nem felel meg a felek között megkötött szerződésnek. Fontos hangsúlyozni, hogy a felmondás a szerződésnek az összeegyeztethetetlen részére vonatkozik - a teljes felmondásra abban az esetben van joga, ha a nem megfelelés a szerződés súlyos megsértését jelenti.

Szerző:
Merkandi - B2B Kereskedelmi Platform

Merkandi - B2B Kereskedelmi Platform

A Merkandi egy olyan nemzetközi nagykereskedelmi platform, amely nem csak a szokásos nagykereskedelemi árukat, hanem a végrehajtók által lefoglalt készleteket, termelési többletet, raktárfelesleget, felszámolt készletek, a fogyasztók által visszaküldött termékeket stb. szintén kínálja.

Előző bejegyzés Következő bejegyzés
Ingyenes HÍRLEVÉL

Napi értesítések az új termékekről és hírek a Merkandi-ról.