Egy vállalkozás tulajdonosának lenni valószínűleg minden második ember álma. Sokan nincsenek tisztában a tulajdonosra háruló felelősségről - ez a kis cikk a saját ruházati vállalkozás létrehozásának ismereteit próbálja meg összefoglalni.
Saját üzlet létrehozásakor rendkívül fontos szempont az annak eredetét meghatározó összes dokumentum és jogi aspektus. Ezenkívül a helyiségek kérdése – ezt nem szabad elhamarkodva megválaszolni, komolyan át kell gondolni a döntést, hiszen szükség lesz az összes a kereskedésünkben használatos ruházat elhelyezésére.
Hol lehet butikban eladható ruhákat kapni? Milyen termékeket ajánlott vásárolni?
Ruhaüzletek és kis butikok jövőbeli tulajdonosai tele vannak ehhez hasonló kérdésekkel. A válasz egyszerű, de nem mindenki számára egyértelmű. Számos módja van az értékes ruházati cikkek megszerzésének, de itt a legjobbakra hivatkozunk.
Álló és online nagykereskedők
A ruházati választék megszerzésének legjobb módja az, ha a helyhez kötött nagykereskedőket látogatja meg, vagy az online nagykereskedők webhelyeit böngészi át, a kívánt árukra keresve. Ez a lehetőség a legelején lehetővé teszi számunkra nagykereskedelmi és a hosszú távon elérhető termékek beszerzését. Rendkívül fontos meghatározni azt a célcsoportot, akikre az áruk beszerzése irányulni fog.
Import ruha
A ruházat külföldről történő beszerzése nagyon népszerű - mind a nyugati, mind a keleti piac egyre inkább nyitottá válik, és lehetőséget kínál jó minőségű termékek választékának megszerzésére.
Kína - A ruházati termékek behozatalának legnépszerűbb piaca természetesen Kína - az onnan behozott ruházat és lábbeli nagyon alacsony áron érhető el, mely párosul a stílusok és színek széles választékával, ami szélesebb körű ajánlatot jelent az ügyfél számára. Fontos, hogy a számlán szerepeljen a ruházat neve, összetétele, nettó és bruttó súlya. Ezen felül meg kell fizetnie a 12%-os vám és 22%-os adó díját.
Az Egyesült Királyság - Egy másik népszerű importőr Anglia - a Primark, a Next, az Atmosphere és sok más társaság kísért ajánlataikkal. A vámok hiánya az Európai Unióban tovább fokozza ennek a megoldásnak az előnyeit, azonban egy adott választék teljes költsége Nagy Brittaniából veszteségesnek bizonyul, hacsak nem a használt üzletekről vagy piacokról van szó.
Az Egyesült Államok - szintén remek megoldás, különösen, amikor olyan nehezen megközelíthető gyártók ruháinak értékesítéséről van szó, mint például a GAP, a Banana Republic vagy az American Eagle. Ha ruházatot az USA-ból akar importálni, akkor megfelelő engedélyre van szüksége, amely megerősíti, hogy a gyártót semmilyen kár nem éri. Ennek megszerzése nem könnyű - alternatíva egy outlet nyitása az USA-ból származó ruhákkal, de ehhez a megoldáshoz szintén a gyártó jóváhagyására van szükség, és nem mindenki akar megjelenni a keleti piacon. Az engedélyen kívül 2%-os vám és 23%-os ÁFA fizetendő.
India - Az ázsiai kultúra és stílus népszerűsége az utóbbi időben növekszik, ami lehetővé teszi, hogy profitáljon az ázsiai választékból. A ruházat importálásának lehetősége Indiából figyelemfelkeltő, mivel az indiai ruházat importja a kínai választékhoz hasonlóan olcsó és jövedelmező lehet. Ezenkívül ezek könnyen értékesíthető termékek - az eredeti színekkel és a lenyűgöző egyedi dizájnnal ellátott termékek értékesítése mind a ruházat, a lábbeli, a bútorok és a belsőépítészet terén is népszerű az országban.
Európai Únió - A ruházat külföldről történő behozatala az egyik legnépszerűbb módja a lengyel boltok és ruhaüzletek ellátására. Lengyelország az Európai Unióhoz való csatlakozása új lehetőségeket teremtett a vállalkozók számára - a ruhák és cipők behozatala az EU országokból nem igényel külön engedélyeket, és ami a legfontosabb: nem vámköteles. Sőt, az európai országokhoz való közelség lehetővé teszi az üzletek könnyű és gyors ellátását, valamint az áruk korlátlan választékát.
Természetesen a Kína vagy India által kínált széles értékesítési piac és az egyes választékok csábító árai valódi versenyt jelentenek az európai piac számára, de minden a vállalkozótól függ - az importált áruk mennyisége, az együttműködés és az egyéb tényezők változatossága fogja a végső hatást gyakorolni a vállalkozó döntésére és a végleges választékra, amivel megkezdjük a kereskedelmet.
A fenti kérdések további tisztázást igényelnek - függetlenül attól, hogy saját magunk működünk-e együtt egy külföldi termelővel, vagy a kooperációt olyan emberekre bízzuk, akik napi rendszerességgel folytatják ezt a tevékenységet. Érdemes feltárni az üzleti világot és megtalálni a megfelelő importőröket, akik gondoskodnak a választék adott országból történő behozataláról - átvállalják a ránk háruló összes kötelezettséget: dokumentáció, engedélyek, megfelelő szállítás stb.