A platformon a vevők hagynak véleményt az eladók számára. A visszajelzések típusától és számától függően bizalmat keltenek a vállalatában, és növelhetik az értékesítést, vagy eltéríthetik a potenciális ügyfeleket. Hogyan működik a Merkandi megjegyzésrendszere? Az alábbiakban praktikus tippeket talál.
Hogyan működnek a megjegyzések a Merkandi-n?
Minden vevőnek jogában áll tranzakciónként egy észrevételt tenni, ha az eladó számlájának kiállítása óta nem telt el több mint 2 hónap. A megjegyzés három típusa közül lehet választani: pozitív, semleges vagy negatív. Az első kettő esetében a közzététel azonnali, és a nagykereskedő értesítést kap a profiljában közzétett új megjegyzésről. Negatív esetben azt a csapatunknak küldi el. Ha a megfogalmazás helyes, és megerősítjük, hogy egy tranzakcióra vonatkozik, azt a függőben lévő publikációk sorába helyezzük. Minden nagykereskedő ettől a pillanattól kezdve 7 napot kap, hogy tisztázza az ügyet a vevővel. Ha ezen idő alatt a vevő elakarja távolítani a hozzászólást, akkor ezt elvégezzük és értesítjük mindkét felet. Ha nem akkor 7 nap elteltével közzétesszük és a nagykereskedő értesítést kap.
A megjegyzésrendszer második eleme az eladó 4 kategóriában történő értékelése:
- a termék megfelel a leírásnak
- kapcsolatfelvétel az eladóval
- a szerződés átfutási ideje
- szállítási költség
E kategóriák mindegyike 1-5 csillagos lehet. Az összes kategória értékelése átlagolásra kerül és megjelenik az eladó profilján.
Eltávolíthatom a negatív megjegyzéseket a profilomról?
Bármely megjegyzés eltávolítható, ha a vevő bejelenti nekünk, hogy a vita megoldódott, és megegyezésre jutott a nagykereskedővel. Indokolt esetben eltávolítjuk a megjegyzéseket, amikor nem történt meg tranzakció. Más esetekben nem közvetítünk a megjegyzésekkel kapcsolatos vitákban. Minden vásárlónak lehetősége van negatív megjegyzés kiadására, és a nagykereskedőnek - a megjelölt kivételektől eltekintve - nincs joga követelni annak eltávolítását.
A jó hírnév fenntartása és a negatív megjegyzések elkerülése
A negatív megjegyzések kétségkívül negatív hatással vannak az értékesítésre és az ügyfelek bizalmára. Ezért azt javasoljuk, hogy minden nagykereskedő pozitív megjegyzéseket szerezzen az első naptól kezdve.
Ennek több oka van:
- a pozitív megjegyzések növelik az eladó hitelességét
- ha negatív megjegyzés érkezik, akkor a pozitív megjegyzés csökkenti annak erejét, és hozzájárul a jó hírnevének fenntartásához
- számos pozitív megjegyzés növeli az eladásokat.
Hogyan lehet ösztönözni a vásárlókat észrevételeik megtételére?
Senkit sem kell ösztönözni a negatív megjegyzések közzétételére, de pozitív tapasztalatok esetén a vásárlók nem hajlandóak megosztani véleményüket. Ezért többféle módszert javasolunk a pozitív vélemények megszerzésére, amelyeket nagykereskedőink ismernek és használnak:
- kedvezmény a rendelésre vagy más megrendelésre
- ingyenes bővítés hozzáadása a szerződéshez az észrevételek közzétételének részeként
- jobb minőségű árukat kínálni a vélemény ellentételezése érdekében
Mi a teendő, ha egy vevő valótlan észrevételeket tesz közzé?
Ha valamilyen okból egy megjegyzés tisztességtelen és hamis, minden eladónak lehetősége van válaszolni erre. Ebben az esetben a megjegyzést egy profilon belüli válasz követi, amely lehetővé teszi a potenciális vásárlók számára, hogy megismerjék mindkét fél véleményét az ügyletről, és lehetőséget ad számukra, hogy megvédjék magukat a tisztességtelen vásárlókkal szemben.
Van még egy fontos dolog, amelyet érdemes megemlíteni. A Merkandi egy olyan platform, amely számos különböző országban és nyelven működik. Ha megjegyzést kap, függetlenül a közzétételének nyelvétől, szakembereink lefordítják azt az összes többi elérhető nyelvre. Ilyen módon pozitív véleményt szerezve egy verzióban a nagykereskedő pozitív megjegyzéseket kap minden elérhető verzióban is. Természetesen ugyanez vonatkozik a negatív és semleges megjegyzésekre.
Mindenkinek azt javasoljuk, hogy használja a megjegyzésrendszert a nagykereskedők jutalmazására a szakmai tranzakcióikért, és figyelmeztessen másokot a becstelen vállalkozókkal szemben. Mind az észrevételek, mind az ügyfélszolgálat esetén az értékesítés értékelése mindig pozitív hatást gyakorol a tranzakció mindkét oldalára.
Csalás történt, mit tehetek a negatív megjegyzés hozzáadásán kívül?
Annak a ténynek köszönhetően, hogy eladóinkat és az áruk valódiságát ellenőrizzük, illetve, hogy lehetővé tesszük a felhasználók számára, hogy észrevételeiket közzé tételét, jelentősen növekszik a platformon történő tranzakciók biztonságát. Mindazonáltal vannak olyan helyzetek, amikor az eladók különféle okok miatt nem tesznek eleget a szerződés feltételeinek. Ebben az esetben az első lépés, amelyet a vevőnek meg kell tennie, a negatív megjegyzés közzététele a nagykereskedő profiljában. Ez általában elegendő a tranzakció sikeres végrehajtásához.
Ha a megjegyzés nem hozta meg a várt eredményt, a vevőnek értesítenie kell a problémáról a helyi rendőrséget. Érdemes egy olyan dokumentumkészletet összekészíteni, amely megerősíti a tranzakció összes szakaszát. További információ a témáról a tranzakciók bevált gyakorlatáról szóló irányelveinkben található.
Mivel nem közvetítünk a felhasználók közötti tranzakciókban, a vita megoldása érdekében minden részünkről tett intézkedést csak azután lehet megtenni, hogy megkaptuk az eset rendőrségre történő bejelentésének igazolását, amelyet bizonyításfelvételkor kell kérni.