Közismert tény, hogy az emberek sokkal gyakrabban osztják meg negatív megjegyzéseiket, mint a pozitívot. Amikor minden jól működik, az ügyfelek általában hallgatnak, mivel meg vannak győződve arról, hogy nincs semmi fontos, amiről a többieket tájékoztatni kellene. Mindazonáltal, ha valami probléma adódik, úgy tűnik, hogy rohannak, hogy hozzáadják véleményüket a problémáról.
Ezért ösztönöznünk kell az elégedett ügyfeleket, hogy osszák meg véleményüket a cégről, hiszen ez bármikor döntő hatással lehet az értékesítésre.
Ezt hogyan érjük el?
Csak kérnie kell.
Időnként a legegyszerűbb megoldás a legjobb. Ha nincs hozzászokva, hogy partnereit vagy ügyfeleit arra kérje, hogy értékeljék a tranzakcióit, akkor ideje elkezdeni. Sokan lelkesen osztanak meg egy néhány jó szót Önről, feltéve, ha kezdeményez és megkéri őket.
Ajándékozzon.
Az ajándék a hála jeleként szolgál a sikeres tranzakcióért és az eltöltött időért. Ez lehet egy a jövőbeli megrendelésre adott kedvezmény, vagy a vevő által leggyakrabban megrendelt termék néhány ingyenes darabja. Az ilyen gesztusokat általában nagyon kedvezően fogadják, mivel bizonyítják, hogy figyelmes kereskedelmi partnereivel, és nagyra értékeli véleményüket.
A mi tapasztalataink a Merkandi oldalán egyértelműen azt mutatják, hogy a vélemények nagy hatással vannak a vásárlók döntéseire. Ezért ne hagyja figyelmen kívül az ügyfélszolgálat ezen részét, és próbáljon pozitív megjegyzéseket kapni az elégedett kereskedelmi partnereitől. Biztosan eredményesebb alkut tud majd kötni.